tåg i bergslagen

dom som jobbar på tåg i bergsslagen, måste vara helt efterblivna hela högen! Jag köpte ju ett pendlar kort + , så att jag skulle kunna åka tåg mellan örebro,frövi, & grängesberg hur mycket jag ville. men, när jag ska åka med tåget till grängesberg, så säger dom att det inte går, för att det måste vara inom örebros län, men när man köper det där pendlar kortet, så säger man ju till vilka resor man vill ha, och jag tog med gränges,  och var beredd på att få betala mera då. Det står till och med på kvittot jag fick så står det att jag kan åka till grängesberg, och från grängesberg. Men nu har det hänt flera ggr att när jag har åkt till gränges så har dom dagt att jag inte kan åka dit, och isf måste åka buss. men vem vill gå av tåget i kopparberg och vänta på en buss där, sen ta bussen till gränges, som tar säkert en timme extra ? inte jag iaf. ifredags när jag åkte hem så var det samma sak, att jag inte fick åka med. så idag ringde vi dit där vi köpt kortet, och enligt dom så har tåg i bergslagen inte fattat rätt, och att dom brukade göra så för att få fler kunder dom, där dom säger att dom har ett lägre pris, att det är bättre att åka med dom, för då är det aldrig nå krångel.
får väll se idag när jag ska tillbaka till frövi hur det går.

nu ska jag iaf packa lite , fixa mig, sen dra in till stan en vända :) sen åka till gränges för att åka med de där förbannade tåget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0